zaterdag 24 augustus 2024

Kleinzoon Matthijs wordt alweer 5 jaar!!

 

 


28 Augustus is kleinzoon Matthijs zijn grote dag en wordt ie alweer 5 jaar!!
Het feestje wordt morgen gevierd, want sinds 2 jaar is 't voortaan passen en meten met 2 kleinzoons/neefjes die daags na mekaar jarig zijn;)  Stijn word dus 29 augustus 2 jaar en zijn verjaardag wordt de volgende zondag gevierd.
Matthijs is gek op monstertrucks. En laat ik nou net zoiets voorbij zien komen bij Karen Burniston, gemaakt door Dawn en vond 'm zo gaaf dat ik deze ook wilde maken voor Matthijs.
Dawn was dus mijn voorbeeld voor deze kaart, en mocht je deze ook ooit willen maken dan is deze link naar de grondlegger van dit kaartje, Fran Sabad,  > KIJK HIER <  ook wel heel handig om te kijken hoe je de blokken het beste kunt plakken.
Was alleen niet zo makkelijk (helemaal niet) om aan monstertruck stansen te komen. Heb ik uiteindelijk op internet gekeken bij kleurplaten van monstertrucks.
 Heb de Bitty Ball Pop-Up 1131 van Karen Burniston gebruikt. Zij gebruikt voor deze pop-up balls papierdikte 100 lbs. Deze dikte en de juiste kleur vinden was voor Nederlandse begrippen best wel lastig (of geld dat alleen voor mij?) Had ik eerst te dun papier gebruikt, wat wel perfect matchte bij het DP papier wat ik wilde gebruiken, plopte de blokken niet zo goed, en belangrijker, sloten de blokken niet zo mooi op mekaar. Daar ben ik uiteindelijk met mijn eigen oplossing nu wel blij mee, al was dit wel na een hele grote zoektocht moet ik zeggen. Uiteindelijk heb ik het zo opgelost. Zie foto     

                          
                       

Ja, soms moet je heel vindingrijk zijn om alternatieven te bedenken;)

Toen ik eenmaal dacht dat de blokken goed op mekaar zaten, heb ik ze vastgeplakt. Maar toen kwam de volgende uitdaging. Had ik niet zo goed nagedacht over hoe ik de monstertrucks wilde plaatsen. Nou...... wel in mijn gedachten natuurlijk, maar in de praktijk was het wel een beetje lastiger. Kwam er toen pas achter dat ze toen niet zo goed zaten als ik had gewild, althans met het plaatsen van de monstertrucks.  Van alles uitgeprobeerd om het een beetje zo te plakken als ik eigenlijk wilde, maar kwam eigenlijk alleen maar uit hoe dat ie nu zit. Dus helemaal niet wat ik voor ogen had. Vandaar dat die paarsige truck een beetje staat hoe ik eigenlijk niet voor ogen had. Maar op een andere manier kwam 't niet uit met vastplakken als het kaartje dicht gemaakt word. Heb er nog wel even over gedacht om er dan nog een 6e blok bij te maken, maar qua tijd ging ik dat niet meer redden. Dus dan maar zo.
Het flapje sluit met een magneetje. Ooit eens afgehaald van een oud telefoonhoesje en wat nu weer heel goed van pas kwam.
Op de voorkant heb ik ook een kleurplaat van een monstertruck gebruikt. Met een foto van Matthijs. Maar die is zo klein dat je 'm amper kunt zien met het blote oog;)



 

                             


 



                                            Hier kun je zien hoe makkelijk je 'm op kunt vouwen.
                                             

                                                  En hier is ie nog in slowmotion te zien;)

                                            

My Besties Spanish - anything goes
Kleuren met Potloden - alles mag
Crafts Galore Encore - anything goes
Cupcake Inspirations - happy birthday
Double D - shapes
Dream Valley - hand coloured image
Digi Choosday - anything goes
613Avenue - anything goes
Lil Patch of Crafty Friends - anything goes
Carlin's Kaartenparadijs - alles mag
Mirtillamente - anything goes
Creative Moments - patterned paper
a Gem of a Challenge - anything goes
Ally's Angels - anything goes
As you Like it - favourite colour medium( love my Faber Castell pencils, they are soft and great with blending.)
Crafty Chicks - all occasions
a Perfect Time to Craft  -anything goes
Cut it Up - anything goes
Classic Design - anything goes, option geomatric designs/shapes


 









37 opmerkingen:

Daphne zei

Zooooooo zeg.
Wat een ontzettende leuke kaart.
Wat een werk, ik was afgehaakt halverwege denk ik.

carla zei

2 x gefeliciteerd.
Met de verjaardag van je kleinzoon en
met het maken van deze fantastische kaart.
Wat een werk zeg, maar o zo mooi.
De kaart op zich al is een geweldig cadeau, daar ga hem heel blij mee maken. Daar krijg je vast een leve glimlach en dikke knuffel voor in de plaats.
Bedankt voor je deelname aan onze 'Alles Mag' challenge bij carlin's kaartenparadijs.
Succes !
Groetjes,
Carla

Kaartenkraam zei

Wat een kunstwerkje heb je weer gemaakt, zo knap en wat een geduld heb jij! Ik zou dit niet op kunnen brengen maar daarom bewonder ik jouw kaarten altijd zo.
Gefeliciteerd trouwens met je kleinzoon.

groetjes van Ank

Angela zei

Allereerst alvast gefeliciteerd met de verjaardagen van Matthijs en Stijn.
Nu snap ik dat je niet aan de GD kaart toegekomen bent 😆. Jeetje wat een klus..... maar wat ontzettend gaaf gedaan Bernadet! Ik ga de blogpost nog een keer héél goed bestuderen..... ik heb deze schitterende creatie op mijn to-do lijstje gezet. Floris wordt 3 oktober 7 en is ook helemaal in de ban van monstertrucks.
Ben echt onder de indruk zoals jij alles uitgedokterd hebt; chapeau!
Gezellig dat je weer van de partij bent bij Kleuren met Potloden.
Fijne zondag.

Angélique zei

Wauw, wat geweldig! Dit is al een fantastisch cadeau voor je kleinzoon. Zo gaaf gemaakt, ik maak er een diepe buiging voor.
Alvast gefeliciteerd met de verjaardagen van Matthijs en Stijn.

Chris zei

How clever! What an amazing design,, would never have thought it could fold so well. Your grandson will love it!
xx

Betta zei

WOW!!!! WOWWWWWW!!!! WOWWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!! 🤩🤩🤩🤩
I can’t find any other words! 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Really STUNNING!!!!!
Kissssssssssssssssssssss

Sandra1968 zei

Wat een superleuke kaart! Dit vindt Matthijs vast geweldig!

Colinda zei

Gaaf!! Wat een werk!

Femmy zei

Gaaf Bernadet en wat een gepuzzel, maar het is he weer gelukt om een super kaart te maken passend bij de jarige, alvast gefeliciteerd! Groetjes Femmy

Elle-Jeanne zei

Wow , wat een mooie kaart .
Wat knap gedaan Bernadet.
Daar zul jij wel goed eten scoren bij de jarige.
Groetjes Elle-Jeanne

Margreet zei

Alvast proficiat met Matthijs. Wat zal hij blij zijn met deze gave kaart met die geweldig binnenkant. Wat knap gemaakt!
xxx Margreet

Nora Noll zei

This is so clever!! I LOVE how you created those boulders. Amazing design. Thank you for playing with us this round at Cupcake Inspirations Challenge!!

Nora
DT Member
Cupcake Inspirations

rian zei

gefeliciteerd met je kleinzoon wat gaat de tijd toch snel he, en wat een onwijs gave kaart is dat , de paarse truck viel me meteen op dus zo verkeerd zat hij niet hoor . wat zal hij blij zijn en zal hem steeds open en dicht doen denkt ik . en ja met twee verjaardagen zo kort op elkaar kan dat heel moeilijk zijn hier was dat ook zit een dag tussen en we woonde toen nog een uur van familie vandaan dus wij vierde het altijd samen vonden ze gelukkig niet erg . groetjes rian

Marlies zei

Wauw wat een geweldige kunstwerk. Het is veel werk geweest maar super mooi resultaat. echt knap dat je het voor elkaar hebt gekregen. Gefeliciteerd met je kleinzoons. groetjes, Marlies

Crea Astrid zei

Wowwwww, wat een prachtige en toepasselijke kaart heb je voor Matthijs gemaakt. Die zal vast een ere plaatsje krijgen. Knap hoe je het weer bedacht en gemaakt hebt, zo zonder de mallen. Ik heb de filmpjes bekeken en het zit mooi in elkaar. Gefeliciteerd met Matthijs en Stijn en een fijne zondag.
Gezellig dat je meedoet met de Challenge van Kleuren met potloden.

Groetjes, Astrid.

bolletjelucky.blogspot.com zei

Jeeeetje, wat heb je dit knap uitgedokterd en gemaakt. Ik had al lang opgegeven Bernadet hihi. Een hele mooie, stoere kaart en ik zou het koppie van je kleinzoon wel willen zien als hij hem opent.
Géwéldig!!
Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij Kleuren met Potloden.
Lieve groetjes Miranda dt KMP

Marja Sch zei

Wat een geweldig mooie kaart heb je gemaakt voor Matthijs. Wat een werk en een behoorlijk gepuzzel om alles op zijn plek te krijgen. Heel goed gelukt hoor. Van harte gefeliciteerd met zijn 5de verjaardag. Groetjes Marja

Ellen zei

Geweldig deze verrassing in je kaart….superleuk gedaan!
Mijn kleinzoon is ook helemaal gek van monstertrucks en zit erover te denken om hem ook te maken…als je het niet erg vindt!
Ik moet wel op zoek naar de stans van Karen Burniston!
Zoooo gaaf!
Groetjes Ellen

Nancy zei

Hey Bernadet,
Hoe geweldig is deze kaart! Ik herkende hem meteen van het blog van Karen Burniston. Je hebt hem geweldig mooi gekopiëerd. En ja, de KB-kaarten kunnen best moeilijk zijn, heb ik ook al ondervonden... Super toch als je nu naar het resultaat kijkt, is al het werk zeker de moeite waard geweest. Wat zal Mathijs er blij mee geweest zijn! Je gebruikte mooi papier en het is prachtig hoe je alles hebt afgewerkt, hoe de lijn vooraan de kaart mooi doorloopt... Dat probeer ik zelf ook altijd, details moeten kloppen... Ben fan, had je dat al door ondertussen? Moet eens meer op jouw blog langskomen...
Liefs,
Nancy

Leanne zei

What a wonderful job, someone will be in aww of this card, great job, thank you for playing our Celebration this month at Cupcake Inspirations Challenge. Have a wonderful day.

Leanne DT Member/CIC

Twórcze pasje Danki zei

Beautiful project, I love it. Thank you for joining us at the Crafts Galore Encore Challenge.
Hugs
Danka
Twórcze pasje Danki {My Blog}

Nancy zei

Wow! I've never seen anything like that, Bernadet! That's fantastic! Thank you so much for your sweet comment at my blog. It was really great to hear from you! :o)

Marjan zei

Werkelijk fenomenaal deze kaart, zo knap gemaakt!! Gefeliciteerd ook natuurlijk.

Ink Outside The Box With Diane zei

Wow! Amazing card! Bet your grandson loved it as much as I do. My grandson love Monster Trucks too. We went to the races on Sunday past. Thank you for playing with the All Occasion theme with the Krafty Chicks Challenge.
Diane - KCC DT

Annie H zei

Wow Matthijs wist zeker niet wat hij zag bij deze kaart. Het is weer een kunstwerkje geworden, superleuk idee ! Bedankt om weer mee te doen met onze challenge ‘kleuren met potloden’.
Groetjes, Annie

Alyson Mayo zei

This is super cool - love the formation of the blocks! Thanks for sharing with us at Cut It Up :)

Em Louise Fairley zei

Bernadet, this is amazing! Thanks for joining us at 613 Avenue Create. I hope we see you on the front porch again soon!

Hugs, Em
613 Avenue Create DT
Creative Em my blog
Creative Em on YouTube my Youtube channel

Chrissy zei

Fantastic project and I love how it goes so flat and your pencil colouring is top notch..
Thank you so much for joining in with our challenge this fortnight at As You Like It..

Luv CHRISSYxx

Wendy zei

beautiful project, thank you for participated with us.
DT My Bestie Spanish Challenge blog

Marjolijn van Elsberg zei

Wat een ontzettend leuke kaart en zoveel werk er aan besteed, ik geloof meteen dat het een puzzel was om alles op de juiste plaats te krijgen. Ik heb ooit 1 keer zo'n "kubusbol" gemaakt dat was er maar 1 en de stanzenset nooit meer aan gekeken, deze is wel veel kleiner dus nog lastiger denk ik maar echt superleuk! gefeliciteerd met je kleinzoon!

Marjeta zei

OMG! This is gorgeous. Thanks for playing with us at Creative Moments.

Ellen zei

Hoihoi, gefeliciteerd met je winnende kaart…hij is ook zo leuk. Ik heb de mini pop-up bals ook besteld en met jouw toestemming wil ik hem graag maken…jij krijgt uiteraard de credits met verwijzing!
Groetjes Ellen

KarinsArtScrap zei

een super gave en stoere kaart Bernadet, prachtig gemaakt

Bedankt voor het meedoen bij
kleurenmetpotloden.blogspot.com
Succes en hopelijk tot de volgende keer.

DT Karin

Scrapcreaties Mirande zei

Wat een gave kaart! Daar is je kleinzoon vast heel blij mee.
Bedankt voor je deelname aan de challenge op het blog "Kleuren met potloden". Groetjes Mirande.

Josje zei

Wat heb je dit gaaf gemaakt zeg!!!
Groetjes Josje

Lisa zei

Oh my gosh this is brilliant and so entertaining for a little one.